Litoralul romanesc intre agonie si extaz

Distribuie aceasta postare...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Observam ca in ultimii ani, din ce in ce mai numerosi investitori in turism aleg sa construiasca in sudul litoralului adevarate resorturi hoteliere de lux . Acestia cumpara si reabiliteaza hoteluri, altadata perle ale turismului estival, acum de ceva vreme doar niste cladiri in paragina. Cladiri in care au curajul de a investi zeci de milioane de euro in speranta ca maine si in Romania va fi mai bine.
De ce  in paragina si cum s-a ajuns aici ?!

Cum s-a facut privatizarea in turismul din Romania

Toti lucratorii din turism cunosc foarte bine cum s-au privatizat numeroase hoteluri de pe litoralul romanesc prin licitatie publica cu strigare. Cine oferea pretul cel mai mai mare castiga hotelul fara a se angaja la nicio investitie. Doar Domnul Agathon stie de ce a ales aceasta forma de privatizare a numeroase hoteluri. Doar Domnul Agathon, poate dupa atatia ani ar putea sa ne suprinda spunandu-ne de ce a ales sa recurga la acest simulacru de privatizare in direct la televiziune .   De la Mamaia pana la Neptun  si Jupiter si continuand cu Baile Herculane.

 

Ganditi-va ca dintr-o singura lovitura a reusit sa puna la pamant 11 hoteluri, 3 din Mamaia si restul din Neptun-Olimp.

Privatizarea in turism a fost un proces lung si anevois, presarat cu multe neintelegeri, scandaluri care nu au facut decat sa tina pe loc o intreaga industrie, care, acum are fi trebuit sa reprezinte un vector important in cresterea PIB-ului din Romania. Ani de-a randul in fruntea industriei s-au perindat ministrii, ministrii secretari de stat care nu au lasat in urma lor nimic semnificativ. Doar niste ordine, Ordine de Ministru care nu au ajutat cu nimic la dezvoltarea industriei. Nu-i mai mai enumar aici. Se stiu, cu siguranta.

Noutati Litoral Romania 2020

Imbucurator este faptul ca de la un an  la altul, lucrurile se schimba. Se schimba in bine.  Se schimba imaginea statiunilor cuprinse intre Eforie si Mangalia.

Se pare ca cele mai multe investitii le-a atras Neptun-Olimp, o statiune despre care specialistii afirma ca va deveni perla litoralului romanesc. Administratiile locale depun eforturi pentru atragerea de fonduri europene in vederea modernizarii acestei statiuni.

Mohamed Murad declara pentru Profit.ro ca investitia  pentru  Complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere se va ridica la 40 de milioane de euro, incluzand aici  si costurile de achizitionare a hotelurilor. Complexul hotelier va avea 1.200 de camere, clasificate la 4 stele, adoptand conceptul de all inclusive.

Mohamed Murat promite ca in 2020 va deschide acest complex hotelier, sperand astfel sa atraga cat mai multi turisti straini la malul Marii Negre.

„Am ales viitorul, nu prezentul. Încă sudul arată a staţiune. Din păcate, Mamaia şi Năvodari arată ca un cartier de oraş. Sunt convins că românul va alege întotdeauna o staţiune în locul unui cartier de oraş. Dacă există o implicare a autorităţilor locale, sunt convins că Neptun a rămas singura staţiune care poate concura orice altă staţiune din străinătate”, declară pentru „Adevărul” omul de afaceri de origine libaneză.

 

Investii in sudul litoralului romanesc

 

Tot in partea de sud a litoralului romanesc a investit si familia Movileanu, oameni cu afaceri in industria auto, dar care au inteles ca piata turismului este un pariu castigat. Familia a inceput cu o investitie de 12 milioane de euro in hotelurile Cocor si Pajura din Venus, rezultand un superb complex hotelier-Mera Resort, ca apoi cu alte 12 milioane de euro sa investeasca in hotelul Onix din Cap Aurora, hotelul Mera Onix 4* fiind unul emblematic din sudul litoralului. Mera Brise 4* din Mangalia, o alta investitie a familiei Movileanu este deschis tot timpul anului. Un proiect indraznet  va fi, se pare realizarea celui mai mare Aqua Parc de pe litoralul romanesc.

All inclusive- cartea castigatoare  a investitorilor din turismul estival

Turismul destinat familiilor pare sa fie cartea castigatoare a investitorilor din sudul litoralului. Familiile aleg aceste statiuni poate si datorita faptului ca Mamaia-Navodari, prin construirea haotica fara un PUZ bine gandit, aceasta devenind din perla litoralului romanesc un simplu cartier de blocuri ale orasului Constanta. Sejururile all inclusive sunt mult mai ieftine decat cele din Mamaia. Ori cum romanul este extrem de sensibil la mancare, pana acum alegand  ca destinatie de vacanta litoralul bulgaresc , acum hotelurile din sudul litoralului romanesc fiind rezervate la capacitate in tot timpul sezonului estival.
Daca si autoritatile din sudul litoralului romanesc ar tine pasul cu investitorii din turism, incercand sa amenajeze si sa intretina actualele spatii verzi, poate ca turistii nostri nu ar mai alege ca destinatie de vacanta  pe vecinii nostri de peste Dunare.

Eforie Sud-cenusereasa litoralului romanesc

De ce Eforie Sud a pierdut startul cu celalate statiuni estivale? Eforie Sud a pierdut ani buni in care putea fi modernizata.

18 milioane de euro. Atat a reusit sa atraga primaria Eforie bani europeni pentru reabilitarea de strazi, trotuare (aici intra si bordurile), faleza si ecologizarea lacului Belona.

Eforie Sud-prima statiune de pe litoralul romanesc

Prin anul 1899, Ioan Movila, un boier din partile Moldovei, punea piatra de temelie a hotelului Movila. La început stațiunea a purtat numele de Băile Techirghiol-Movilă, mai apoi Băile Movilă sau Techirghiol-Movilă. La 15 ianuarie 1904 Ioan Movilă moare, dar familia condusă de Elena Movilă continuă vânzarea locurilor de casă pe care se construiesc noi vile și hoteluri începând din anul 1905.

Blestemul din Eforie Sud

Stațiunea Eforie Sud nu a avut străzi până în 1920, deși ea fusese construită, la început, pe baza unui plan de sistematizare întocmit în 1906 de către arhitectul Arta Florescu, membru al familiei Movilă. Spre vile se mergea pe alei și poteci, care plecau din șoseaua centrala Constanța-Mangalia. Prin 1920, un om de inițiativă - Constantinescu (i se spunea Căpitanul) a organizat transportul cu pontonul pe lacul Techirghiol. Pontonul era de fapt o plută mare, fixată pe niște bacuri, și mișcată de un motor cu ardere internă, ce făcea 20 de minute de la Techirghiol la Movilă (azi, Eforie Sud), depunându-și pasagerii pe malul unde Ioan Movilă ridicase sanatoriul pentru băi calde și nămol și hotelul menționat.

În septembrie 1916, populația din Movilă este evacuată din stațiune. Hotelurile, vilele și băile rămân la dispoziția armatei germano-bulgare. Construcțiile au stagnat, urmând să fie reluate după 1919. De atunci asistam neputinciosi la decaderea unei legende a turismului de pe litoralul romanesc si nu numai.

Costinesti-ul nu mai este ce era odata

Candva, Costinesti era cu adevarat statiunea tineretului. Un sat linistit, cochet, plin de vile si un hotel Forum, care se transforma intr-un furnicar dou- trei luni pe an cand soseau turistii.

Cu un amfiteatru care gazduia "Festivalul Tanarului Actor" si o discoteca Ring care ne aduna seara de seara dupa reprezentatii. Tineri actori, reporteri, jurnalisti, corespondenti. Toti laolalta. Acum totul este haotic. Ceva de nedescris cum de intr-o societate civilizata s-a putut da atatea vize de construire fara un PUZ?! Acum Costinsti-ul arat ca un sat fara caini. Cine vrea sa construiasca aici este bine venit. Asa cum spunea si primarul comunei:  „Primim şi ajutăm orice investitor vrea să vină în Costineşti”.

 

 

 

 

Distribuie aceasta postare...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

No Comments Yet.

Leave a comment